Frågor och Svar

Här kommer några av våra mest återkommande frågor som vi har sammanställt och försökt svarat på. Detta kommer underlätta för Dig som går i tankarna att anlita vår städfirma att flyttstäda Din bostad åt Dig!


Fråga: Hur långt i förväg behöver jag boka?

Svar: Helst så tidigt det går för att va helt säker på att vi har tid. Om du bokar ca tre veckor innan brukar det inte vara problem med platstillgång men vi kan aldrig garantera det innan bokningen är inlagd.

Fråga: Vad behöver jag förbereda inför städning?

Svar: Det är viktigt att du läser de bifogade Pdf-filerna du har fått med offerten. Där står det vad som behöver tänkas på tex Kyl och Frys ska vara avfrostade och framdragna när vi får tillträde till lägenheten/huset, spisen skall va framdragen samt innerglaset skall monteras av om det är skruvat, i annat fall demonterar vi själva. Tvättmaskin samt torktumlare ska även det vara framdraget, likaså skall badkar om sådant finns vara framdraget. Tänk på att även montera av badkarsfronten (Det är din uppgift att ordna så det är gjort när vi kommer) annars kommer dessa att utelämnas och tas så gott det går. Tänk även på att kvarglömda saker i regel slängs då bostaden skall vara helt tömd när vi påbörjar städningen

Fråga: Hur fungerar det då personen som bott i lägenheten är avliden? 

Svar: Det som är viktigt att veta när det är dödsbo är att det inte går att använda sig av RUT-bidrag då. Det är därför viktigt att ni redan vid bokning meddelar oss att det gäller ett dödsbo.

Fråga: Står ni för utrustning och städmaterial?


Svar: Ja, vi har med allt vi behöver för att utföra städningen. Vi behöver dock veta om vi tex behöver ha med en stege för att nå vissa fönster eller liknande när det är väldigt högt i tak.


Fråga: Kan jag ta med mig all belysning i lägenheten innan städningen?

Svar: Vår personal behöver bra belysning för att kunna se att de utför ett bra jobb. Därför ser vi helst att det finns belysning kvar i bostaden. Det behöver inte vara taklampor utan det går bra med golvlampor eller bygglampor. 


Fråga: Varför behöver ni mitt personnummer?

Svar: För att vi skall kunna ansöka om RUT vid skatteverket behöver vi ditt personnummer. I vissa fall görs även en kreditupplysning eftersom betalningen sker mot 10 dagars faktura. Om du inte vill att vi gör en kreditupplysning på ditt personnummer går det även att betala via direktfaktura eller swish som skall betalas i samband med bokningen.


Fråga: Om jag behöver jobba den dagen ni städar hos mig, hur gör vi enklast?

Svar: om det går att lösa så brukar vi mötas på plats 08:00-09:00, (vi brukar försöka starta vid den tiden) Ofta går det också att låsa upp tidigare och gömma nyckeln i lägenheten om det inte funkar att ses, så kan vår personal låsa när de är klara med städningen, och lägga nyckeln i brevlådan när de går. Vi brukar även kunna lösa så man kan mötas ovh hämta en nyckel dagarna innan vi ska göra jobbet. Förseningar kan uppstå på grund av förseningar i trafik mm. trots att vi självklart gör allt vi kan för att detta inte skall ske. 

Fråga: Hur lång tid tar städningen?

Svar: Det ät svårt att säga en exakt tid det tar. Mycket hänger på bostadens skick, typ av fönster, element mm. Om ni önskar att städningen är klar vid en viss tid kan ni skriva med det i er intresseanmälan så försöker vi självklart hitta en lösning på det, vi gör allt för att tillgodose ert önskemål.

Fråga: Är det något ni vill veta inför städning hos mig?

Svar: Vi behöver veta allt som kan påverka städningen.

Till exempel: 

"fönster som går inte att öppna"

"saker som har lämnats till nästa hyresgäst/köpare". 

"Laminatgolvet i köket är lättrepat"

"golv som ej bör våttorkas" m.m

Fråga: Vad gör jag om jag inte är nöjd med min städning?

Svar:Vi har städgaranti i 14 dagar, har vi inte hört nåt inom dessa 14 dagar så anses den vara godkänd och klar. Allt som oftast lyckas vi styra in en besiktning redan samma dag under eftermiddagen lagom tills vi är klara så den kan bli godkänd direkt, det är skönast för alla parter. Om det är något i din städning som du vill reklamera, ringer du bara oss så brukar vi försöka åtgärda bristerna inom 24 timmar.
Tänk på att åtgärdar ni själva bristerna så utgår garantin samt ersättning för bristerna och fakturan kvarstår i sin helhet.

Fråga: Hur får jag min faktura?

Svar: Fakturan skickas till din emailadress, den bifogas ett mail som PDF-bilaga. Har du ingen emailadress så kan vi skicka den med posten eller vad vi kommer överens om. Betalningsperioden är på 7 dagar, om inget annat är uppgjort sedan tidigare.

Fråga: Hur betalar jag?

Svar: Genom faktura som skickas till dig som PDF-bilaga i ett mail. Du kan även betala med swish, det väljer du själv vad som passas bäst. I vissa fall kan vi även behöva ha betalt innan vi utför jobbet.

Fråga: Har ni försäkringar som täcker skador orsakade av er?

Svar: Ja, vi har har försäkringar som täcker skador orsakade av oss.

Fråga: Åker ni ut och tittar på bostaden innan städning ska utföra 

Svar: Vill ni som kunder att vi besöker er så försöker vi självklart lösa det, men annars brukar vi kunna ge er ett fast pris ändå.

Avbokningsvillkor


*Avbokning sker kostnadsfritt fram till och med två veckor innan avtalad städdag.

*Vid avbeställning därefter, men tidigare än 14 dagar före avtalad städdag, erläggs 50% + moms av det avtalade priset.

*Vid avbeställning därefter, men tidigare än 5 dagar före avtalad städdag, erläggs full kostnad av det avtalade priset.


Avbokningsvillkor för företag

Företag som har bokat nån av våra tjänster och därefter avbokar bokad tjänst erläggs en avgift som motsvarar minimum 50 % av totala kostnaden oavsett när avbokning sker. 
Peppargatan 12, 70218 Örebro
Alla rättigheter reserverade 2019
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång